MARKEDSKOMMUNIKASJON
Markedskommunikasjon handler om å synliggjøre og posisjonere produkter og tjenester for å støtte salg og ta markedsandeler. Effektiv markedskommunikasjon krever blant annet riktig valg og et optimalt samspill mellom ulike kommunikasjonsvirkemidler og -kanaler.
JPR bistår en rekke virksomheter med å kartlegge markedsforhold, utarbeide planer og gjennomføre aktiviteter med klare budskap tilpasset målgruppe og kanal. Vi har lang og bred erfaring med salgsfremmende kommunikasjonsaktiviteter for flere ledende, globale merkevarer, så vel som for små og mellomstore norske selskaper innen høyst ulike bransjer.
Redaksjonell omtale, direktekommunikasjon med premissgivere og målrettet bruk av sosiale medier er noen av våre kjerneområder. Vi er vant til å samarbeide tett med reklamebyråer, mediebyråer og event-selskaper for å sikre måloppnåelse for kunde via koordinert, enhetlig og optimal kommunikasjon i alle kanaler.
Aktuelle tjenesteområder:
- Markeds-/konkurrentundersøkelser
- Pressemeldinger og -arrangement
- Produktmarkedsføring, herunder lanseringer, sampling, events og konkurranser
- Sosiale medier
- Direktekommunikasjon med nøkkelkunder og andre sentrale premissgivere