MEDIEKONTAKT
Pressen setter dagsorden, påvirker opinionen, skaper debatt og er en viktig premissgiver for mange bedrifter og organisasjoner. Sammen med kunnskap om mediene og hvordan de fungerer, er derfor gode medierelasjoner viktig for å bygge omdømme og kjennskap til kompetanse, produkter og tjenester.
JPR jobber ut fra tesen om at høy kvalitet på en virksomhets mediekontakt kan bidra sterkt til oppnåelse av overordnede målsetninger. Vi legger derfor stor vekt på å forstå kundens forretningsutfordringer og at pressearbeidet støtter forretningsstrategien.
Like viktig som forretningsforståelse er kunnskap om pressen. Kampen om oppmerksomhet er stor, og kommunikasjonen må være relevant og spille på de riktige virkemidlene. I tillegg er medielandskapet i konstant utvikling. Dette øker betydningen av medieforståelse ytterligere for at budskapet skal bli hørt, forstått og akseptert.
Mediekontakt og -rådgivning er nøkkeltjenester i de fleste av våre kundeforhold. JPR bistår med mediekontakt både i forbindelse med langsiktig omdømme- og posisjonsbygging og som et virkemiddel for mer direkte salgsutløsende markedsføring, såkalt produkt-PR.
JPR har høy kompetanse innenfor mediekontakt og bistår blant annet med:
- Mediestrategi og rådgivning
- Pressemeldinger, kronikker og debattinnlegg
- Være bindeledd mot pressen på vegne av våre kunder
- Befolknings- og næringslivsundersøkelser for redaksjonell omtale og posisjonering
- Pressekonferanser og -arrangementer
- Medieovervåkning og analyse
- Koordinering og utsendelse av testprodukter
- Medietrening